Çocuk, Köstebek, Tilki ve At Kitabının Varoluşçu ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlara Göre Zorlu Yaşam Olayları Sonrası Devam Edebilmeyi Destekleyen Kavramları Açısından İncelenmesi

Çocuk, Köstebek, Tilki ve At Kitabının Varoluşçu ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlara Göre Zorlu Yaşam Olayları Sonrası Devam Edebilmeyi Destekleyen Kavramları Açısından İncelenmesi

Şehit Şükrü Şahin Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölüm üyeleri Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışmanlar Rana TURAN ve Kübra SAYGI'nın "Çocuk, Köstebek, Tilki ve At Kitabının Varoluşçu ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlara Göre Zorlu Yaşam Olayları Sonrası Devam Edebilmeyi Destekleyen Kavramları Açısından İncelenmesi" adlı makalesi Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde yayınlanmıştır.

Bu çalışmada, Charlie Mackesy tarafından ortaya konan ve orijinal adı ‘The Boy, the Mole, the Fox and the Horse’ olan; Türkçe çevirisi ‘Mundi kitap’ tarafından yayınlanan ‘Çocuk, Köstebek, Tilki ve At’ (ÇKTA) adlı eserinin varoluşçu terapide yer alan (1) ölüm, var olma ve kaygı; (2) anlam ve anlamsızlık; (3) sorumluluk, seçim ve özgürlük; (4) yalıtım/yabancılaşma, sevgi ve bağ kurmak; (5) özgünlük(otantiklik) ve suçluluk; (6) acı ve travma sonrası büyüme gibi bazı kavramlar gruplandırılarak bu kavramlar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Kitabın bilişsel davranışçı kuram ile de ilişkili olabileceği düşünülen bölümleri bu kuramın bazı kavramlarına göre incelenmiştir. Aynı zamanda kitabın temelde zorlu yaşam olayları sonrasında destekleyici bir güç olarak da yararlanılabilecek bir kaynak olduğu değerlendirilmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Charlie Mackesy’nin ‘Çocuk, Köstebek, Tilki ve At’ adlı eserinin ruh sağlığı alanında çalışan araştırmacıların ve uygulayıcıların, zorlu yaşam olayları sonrasında hem çocuklar hem de yetişkinler için yararlanabileceği bir kaynak olduğu düşünülmektedir.

Arkadaşlarımızı çalışmalarından dolayı kutlar, yeni çalışmalarında başarılar dileriz.

30.10.2023 198

Makaleye ulaşmak için tıklayınız

Kaynak: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/80319/1295035